سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرشتگان زمین

باید بگویم شخصیت و احترامی که امروز یک زن مسلمان از آن برخوردار است مدوین ظهور با برکت دین مبین اسلام است. شخصیتی که در زمان عرب جاهلی و حتی متمدنترین ملتهای آن زمان خبری از آن نبود و شخصیت زن را نا چیز می دانستند. با او به صورت یک کالا و نه یک انسان بر خورد می شد و عرب جاهلی این تحقیر و در هم شکستن شخصیت زن را در شکلهایی زننده تر و وحشتناکتر انجام می داد. مثلا داشتن پسر برای آنها ارزش بود ( از نظر اجتماعی و اقتصادی و زیاد شدن قدرت قبیله ) و فرزندان او را فرزندان  خود می دانستند و به آنها افتخار می کردند. در مقابل برای دختران خود ارزشی قائل نبودند و آنها را فقط ظرفی برای نگهداری و پرورش جنین می دانستند.   حتی به فرزندان دختر اهمیت نمی دادند و آنها را فرزندان مرد بیگانه می خواندند. 
برای دختران سهمی از ارث وجود نداشت.  برای ازدواج حد و مرزی قائل نبودند و به آسانی آب خوردن زن می گرفتند و به همان راحتی طلاق می دادند. و از همه اینها بدتر اینکه برای آنها تولد دختر یک ننگ محسوب می شد و زنده بگور کردن دختران برای آنها امری عادی بود. 
(تفسیر نمونه ج 11 ص 275 )
در یک نتیجه گیری خلاصه باید بگویمدرهر جامه ای اسلام نیست شخصیت زن پایمال شهوات و خودکامگی مردان مغرور و سودجو می باشد و تاریخ در حال تکرار.
  
            




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/9/8 توسط مهدی علوی
درباره وبلاگ

مهدی علوی

mahdi.asadi95@yahoo.com
bahar 20